marți, 18 noiembrie 2008

Iordania, o tara fascinanta (III)

Wadi Rum - fascinatia desertului

Desertul Wadi Rum se afla in sud-vestul Iordaniei. Candva in timpuri stravechi fund de mare, acum ofera peisaje fantastice, stanci si munti ridicandu-se din nisipul rosiatic.
Faima i se datoreaza lui Lawrence al Arabiei, care a trait (si luptat) aici in timpul revoltei arabe din 1917 - 1918. A preamarit frumusetea acestui desert in cartea sa: "Seven pillars of wisdom". Titlul cartii a fost inspirat de o formatiune stancoasa din desert, care seamana cu sapte stalpi lipiti unul de altul.

Cinematografia si-a adus si ea ofranda acestui desert: Lawrence al Arabiei (Peter O'Toole, Omar Sharif), Red Planet (Val Kilmer) - filmate integral in Wadi Rum.

Am facut o excursie de o zi si o noapte. Ziua ne-am plimbat cu jeep-ul, peste noapte am dormit in cort, iar a doua zi ne-am intors in sat cu camilele. A fost e experienta de neuitat, prin prisma peisajelor si a beduinilor care ne-au fost ghizi.


Alimentarea Toyotei cu benzina, in satul Wadi Rum (satul se termina la intrarea in desert)

















Cand am vazut masina, am fost convins ca vom impinge la ea. Dar, dupa o zi de mers pe nisip, pe si printre pietre, urcat dune, am ajuns s-o respect. Masina a fost cumparata de la armata, si ma pot lauda ca am fost primul turist care a condus-o ! (e drept, doar cativa km).

Aventura incepe !

















Prima oprire. Observati un furtun pe sol: se capta apa din munte, ajungand jos calda !
















Yousef, ghidul nostru, face un mic tratament pentru febra radiatorului

















Mai departe am sa las imaginile sa vorbeasca de la sine















































































Urcarea unei dune de nisip este o treaba mult mai dificila decat s-ar putea crede: nisipul frige, iar picioarele ti se afunda pana la genunchi !































Yousef impreuna cu seful sau, Attayak































La asfintit peisajul este magnific

















































































Ceea ce a mai ramas din casa lui Lawrence al Arabiei














































Ceaiul beduin in desert, un deliciu














































Jeep-uri pentru turisti
















Ne-au invitat sa jucam "an old beduin game": s-a dovedit a fi "X si O"































Tatal lui Yousef
















Kilometrajul Toyotei - nu se umblase la motor !
















Jabal Umm Fruth Rock Bridge, considerat unul din cele mai mari arcuri naturale din lume













































Cortul din desert unde am dormit
















In cort
















Attayak culege crengute uscate pentru foc
















Seara in cort beduinii ne-au cantat si dansat
















Cerul noaptea in desert este nemaivazut. Nu stiam ca sunt atatea stele pe cer !
Iar linistea din timpul noptii...ei bine, nu se poate compara cu nimic !















































A doua zi dimineata ne-au venit "taxiurile"...
















...care ne-au dus inapoi in Wadi Rum.

Niciun comentariu: